torsdag 28 februari 2008

Underbara äventyr i skogen


Min egen bästis, darling Tich!!

Kan man ha det bättre? Helt otroligt vad världen känns underbar när man får uppleva sådana dagar som denna. Vi red långritt till en liten sjö mitt i skogen. Precis vid sjöstranden fanns en stuga med grill plats och egen brygga. Ett litet paradis, en oas för lyckliga äventyrare.....


Vi kom på stigen och såg sjön glittra mellan trädstammarna. Ja tänkte; kan det va sant, finns dessa underbara platser bara runt hörnet, i min skog, här hemma i Bergshamra. Hela platsen gav mig en känsla av Norrland, som ett minne av den tid jag bodde i Sveg. Där hittade man alltid en stuga vid en sjö i skogen men här hemma är allt bara så modernt så en stuga vid en sjö långt borta, mitt i en lummig trollskog känns näst intill overkligt. Men dom finns där, det gäller bara att hitta dit... Idag var min turdag, solen sken, fåglarna kvittra, hästarna frusta, alla var glada och myste i vårvärmen, vid en läger eld, på ett fantastiskt ställe, drack vi kaffe och åt foliegrillade knyten med frästa banader, hallon, coccos, nötter och vit choklad. Jag hade tur idag, jag fick uppleva total harmoni tillsammans med vänner och min favorit kompis, hästen. Jag önskar att alla människor fick möjligheten att hitta det perfekta stället. Inget går upp emot en perfekt lägerplats. Vi hade tur idag så jag tackar alla för en underbar upplevelse med er...
Lite vårkänslor från ibörjan på veckan

Lägerplats bilder kommer snart, telefonen på laddning:)

Lägerplatsbilder!

Grillning vid sjön... Tv: Madde, Johanna, Marie framför stugan. Th:Utsikt över sjön.


Hästar tillfreds.. Tv: Meduza i solsken. Th: Tich med vänner.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var så fint skrivet: Min turdag hoppas jag kommer inom kort också. Tack för att du delat med dig av dig själv, vackra medmänniska!

lisa-matildasträdgård sa...

Vilken lovebombning:) Tackar för alla komenterer. Är så roligt att var uppskattad..