torsdag 13 mars 2008

Tåget har lämnat station!


Nu börjar det, nu drar tåget igång... Först känns det trögt och segt men sen kommer det rullandes som ett äkta ånglok i tuggande, visslande, tragglande takt ut från stallarna. Just nu står det på perrongen i väntan på att alla ska stiga på. Regnet har öst ner, droppandes, smattrandes på rutorna. Hela huset täcks av gråmålnig imma som bara solen kan förringa, förskingra, hör fyrvaktarens klocka ringa... Skärgård så romantiskt, dropp, dropp, kallt.. Vart tog solen vägen? Men det finns solsken bland regntunga skyar.. Guldgula primulor, dubbla påskliljor, vajande påskris i orange, vitt och gult. Hela växthuset böljar i färger av solsken, iaf första delen, miljöverkstan har startat ett skapande kaos i resten av växthuset. Miljöverkstan sjuder av inspiration medans Matilda stressar upp sig för allt som inte hinner bli klart. Vad ska kunderna tycka? Kaos är början till förändring, startandet av processen, i kaoset finner vi det otänkbara, ordningen.. Det blir nog bra det där säger jag men vem ligger sömlös på nätterna och funderar på hur tiden ska räcka till?? Jag...

Det finns fler solar i min butik, min rara vän och kollega Linda, hon gör att det känns bättre då det känns sämre, hon får mig att se saker jag aldrig sett, ger mig perspektiv på arbetet och humor i all min egen skit. Tack för att du finns och står ut med mig, Chefen, den odräglige... Nio rum och kök du vet,OBS internt skämt.

Dax för sängen innan jag dör av trötthet:)

Inga kommentarer: